A holland márka idestova másfél évszázada kényezteti az esztétikumra fogékony közönséget színpompás, különlegesebbnél különlegesebb tapétáival és lakástextíliáival.

Küldetése egyszerű, ám igen bátor: szebbé kívánja tenni a világot, méghozzá úgy, hogy érzékenyen reagál annak minden rezdülésére, legyen az gazdasági vagy ökológiai természetű – figyelembe véve saját magatartásunknak, igényeinknek a fentiek függvényében való alakulását is.

A hajtóerő kezdetektől fogva az eredendő kíváncsiság, a kreativitás és az újítás iránti vágy volt – ezekkel, no és kivételes üzleti érzékkel megáldva alapította meg a brandet 1875-ben az Eijffinger házaspár. Írhatnánk azt is: mindezekkel felvértezve – mivel a vállalkozás biztos kezű irányítója a színfalak mögött tevékenykedő Anna volt. Túlzás nélkül állítható: bizony, kuriózumnak számított akkoriban, hogy egy asszony hoz pénzügyi döntéseket. A nők változó szerepköre és az előttük lassan megnyíló lehetőségek adta felszabadultság érzése tükröződik abban a különc és úttörő látásmódban, ami az indulás óta jellemzi a márkanevet.

Egy dekád sem telt el a nyitás óta, s az üzlet a legnépszerűbb bevásárlóutcába költözött, tágasabb épületbe, 1918-ban pedig a híres építész, Teeuwisse szakértő vezetésével a város egy másik pontján immár igazi tapétapalotát emeltek az Eijffinger kivételes portékáinak, azok nagyszerűsége előtt tisztelegve – no és persze a széles választékra való tekintettel. A II. világháború kitörése előtt néhány évvel a cég bezárta boltjait, csak nagykereskedelemre specializálódott. Az import ellehetetlenült a világégés keserű időszakában, csupán a békekötés után indult meg ismét a termékek behozatala – eleinte sima fehér, minta nélküli modellekre korlátozva. Később, a fellendülés során újra teret nyertek a fantasztikus színek és motívumok – a tapétákon túl már függönyanyagokon is. 1995-től az Eijffinger saját dizájnjai díszítik a tekercseket – számos ország piacát meghódítva. A márka 125. születésnapját követően új logóval rukkolt elő, trendeket teremtő kollekciói folyamatosan sikert aratnak, jól működő webshopja pedig kifogástalanul szolgálja ki vásárlóit, azok legnagyobb örömére.

A fantázia, a kreatív ösztön, a vizuális meglepetés és az elérhető áron kínált minőség változatlanul a brand megkérdőjelezhetetlen ismérvei. Wallpower – hirdeti büszkén a termékpaletta szlogenje. S valóban: produktumai lenyűgöző (mondhatjuk: varázs)erővel képesek felruházni a falakat. Legyen az sima vagy strukturált-texturált, matt vagy fényes, sőt metálosan csillogó, természetes szálakból szőtt vagy smartpapír alapú, digitálisan nyomott, üveggyöngyös, flockolt, textil- vagy parafahatású, netán vinyl, tekercses tapéta vagy nagyméretű poszter, gyermekeknek vagy felnőtteknek szánt, lágy pasztellekkel simogató vagy élénk, telt színektől vibráló, apró- vagy nagymintás, florális vagy geometrikus – bármit szeretnénk is vertikális felületeinken látni, az Eijffinger teljesíti szinte minden kívánságunkat. Szemezgessünk kedvünkre a lélegzetelállító vagy egyszerűségükben tetszetős, finomságukkal a fáradt testet és lelket megnyugtató vagy éppen nyüzsgő kreatúrákkal benépesített, távoli vidékekre kalauzoló modellekből! Ha nincs is mit elkendőzni falainkon, csak egy kis újdonságot óhajtunk, vagy pusztán inspirálódnánk jövőbeli terveinkhez, érdemes felkeresni a MaxCity-ben az IDdesign üzletét, ahol végiglapozhatjuk az Eijffinger csodás tapétakönyveit, és szakértő segítséget is kaphatunk.