2023.04.11.
Márka-börze rovatunkban bemutatjuk a MaxCity üzletei által forgalmazott legizgalmasabb márkák történetét és küldetését.
Szerző: Pécsi Balázs / The Gentleman's Review magazin
Az ágymanufaktúra, amely franciásan sikkes hálószobát ígér: Tréca de Paris
A világ egyik leghíresebb ágykészítőjévé vált a franciák egyik nemzeti kincse, amely fennállása óta számos ikonikus hazai márkának is bedolgozott. Közel egy évszázada kutatják a jó alvás titkát, a Tréca de Paris azonban ennél sokkal több: elegancia és stílus a legmagasabb fokon – hiszen akár az egyik legismertebb francia divattervező dizájnjával is kérhetjük az újdonsült fekhelyünket.
René Moritz 1918-ban alapította meg az elzászi Reichshoffenben acélhuzal gyárát: a Tréfilerie Cablerie különösen rugalmas produktumaival az autógyártókat célozta meg. Itt született meg 1935-ben a Tréca (ugye ez a gyár két szavának kezdőbetűiből áll össze), amely a tulajdonos fiának, Victornak volt a szerelemprojektje. Jókor csaptak bele a bizniszbe, hiszen ezidáig nem volt olyan gyár Franciaországban, amelyik rugós matracokat gyártott volna, így a Tréca volt az első fecske, amely megalapozta a francia matrac- és ágyalapgyártást. Victor Moritz ezt alaposan ki is használta, hiszen 1939-ben nyitott még egy gyárat, immár azonban nem a háborús övezetnek számító francia-német határon, hanem az Orléans melletti Beaugencyban, hogy kiszolgálja a francia hadiipart és matracokat gyártsanak a hadikórházakba.
A következő nagy lépés a cégnek 1947-ben jött el, amikor is Victor megvásárolta a Pullmann vasúti társaság licenszét, amellyel immár módjában állt üléseket és később ágyakat is gyártani az elegáns vonatkocsikba, így a híres Orient-Expresszbe is. (A cég a mai napig kínál Orient Express név alatt boxspring ágyakat – a matrac huzata természetesen selyem és kasmír keverékéből van, mi másból?). 1955-től a cég sok ügyfélnek gyárt matracokat, ágyalapokat és fejtámlákat/ágyvégeket, illetve újra kiszolgálja az autóipart is, üléseket gyártanak például a Citroennek is.
1957-ben új gyárat avatnak az eddigiek mellé Bourg-de-Thizyben, ahol a korszak legmodernebb ágyainak gyártására rendezkednek be. 1959-ben Charles de Gaulle köztársasági elnök is meglátogatja a beaugency gyárat, hogy nyilvánosan is gratuláljon Victor Moritznak, hogy ilyen jól prosperál a vállalkozás, amely még mindig teljesen egészében francia.
Megszületik a Tréca de Paris
1960-ban a Tréca létrehozza a Tréca de Paris márkát, ez lesz a cégen belül a nemzetközi, elsősorban az európai exportért felelős, ami olyan jól sikerül, hogy hamarosan a legnagyobb exportforgalmat bonyolítja a szegmensben. 1961-ben a párizsi Olympia koncertteremben bemutatják a CAD-rendszert, amely egészen forradalmi fejlesztésnek számított az ágyak világában. Lényegében egy állítható ágyalapról van szó, a franciaágy matracát állíthatjuk így ülőpozícióba is. Az újdonságot az eseményen Colette Marchand balerina és színésznő, valamint Jacques Chazot táncos mutatja be a közönségnek, akiket a prezentáció után, az este folyamán Edith Piaf szórakoztat sanzonelőadásával.
1966-ban a Tréca tovább folytatja a bérmunkát is, már szinte minden nagy autómárkának beszállít, és megkapja első megrendelését a francia államvasútaktól, az SNCF-től is. 1998-tól a Tréca visszavezeti a kézimunkát, ezzel is ráirányítva a figyelmet a francia kézművességre, illetve elkezdődik a Tréca de Paris luxusmárkaként való pozícionálása is. A vállalt eközben folyamatosan fejleszti a technológiát, újabbnál újabb matracokat dobnak piacra a 2000-es években.
Kollaborációk a divattervezőkkel
2011-ben születik meg az első együttműködés egy neves divatcéggel. A szexi fehérneműiről híres Chantal Thomass tervez egy ágyat (majd 2013-ban is), amelynek a legfontosabb célja, hogy a hálószobát a csábítás terepévé tegye. A partnerségből két ikonikus modell születik, az első fejtámlája egy nagy masnit formáz, a második pedig rózsaszín alapon fekete csipkedíszítést kap – pont mint egy melltartó. 2018-ban újszerű kampánnyal állt elő a vállalat.
Kiraktak ágyakat a párizsi operaházban (Palais Garnier) és a Champs-Élysées-n található Grand Palais-ben, a város két ikonikus szpotján, hogy a vásárlók belefeküdvén egy újfajta nézőpontból lássák az épületeket.
2019-ben a híres francia haute couture tervezővel, Christian Lacroix-val kollaboráltak, aki több ágyat is tervezett a márkának. 2020-ban a híres párizsi társasági előkelőséggel, a lengyel királyi család leszármazottjával Sarah Lavoine-nal (ma már ismét Poniatowski) működtek együtt, amely egyúttal egy új esztétikai irányt is jelentett a márkának, amelyet a MaxCityben is megtalálunk a Soul Interiors multibrand üzletben.
Vissza