Vissza a lap tetejére

Márka-börze: Bloomingville

Kategóriák

2022.04.19.

Márka-börze rovatunkban bemutatjuk a MaxCity üzletei által forgalmazott legizgalmasabb márkák történetét és küldetését. 
 

Bloomingville 

Szerző: Zsuzsics Renáta lakberendező (LOSZ)

A dán Bloomingville márkát az ezredforduló évében, 2000-ben alapította a régiségek iránt rajongó, maga is nagy kincskereső hírében álló Betina Stampe. 


 
Noha viszonylag fiatal brandről van szó, ez korántsem jelenti azt, hogy még feltörekvő státuszban lenne: már befutottnak és közkedveltnek számít a minimalizmust és funkcionalizmust látványosan ötvöző északi esztétika (Nordic design) rajongói körében, s nemcsak Európát, de a tengerentúli piacot is meghódította.


 
A siker annak is köszönhető, hogy a Bloomingville termékei egészen egyedi stílusjegyekkel bírnak: a skandináv letisztultság izgalmas és cseppet sem szokványos módon találkozik bennük a rusztikus anyagok nyerseségével, körüllengi őket az a fajta nosztalgikus báj, ami a padláson vagy a bolhapiacon fellelt ódon portékák sajátja. Fogalmazhatunk úgy, hogy formatervezői szemmel újragondolt vintage darabok alkotják a széles palettát, amely főleg lakberendezési kiegészítőket kínál: dekorációkat, mobíliákat, lámpákat, tárolókosarakat, díszpárnákat, plédeket, vázákat, kaspókat, asztalneműt.
Ez utóbbi kategóriát böngészve jól látható, hogy a márka egyik erőssége a kerámia- és kőedényekben, meleg, barátságos földtónusokkal, vizes kékekkel színezett, finoman mintázott tálkákban, tányérokban, bögrékben rejlik. Ezekben érhető leginkább tetten a természet adta matériák és az átgondolt, de egyszerű dizájn randevúja, mely a szimpla rutintevékenységeket is új szintre emeli, élménnyé teszi.



Éppen ez a Bloomingville küldetése: örömöt csempészni a hétköznapokba, egy csipetnyi boldogság-fűszert elhinteni otthonunk minden apró szegletében, legyen az a konyhaasztal vagy az olvasósarok. 

A puritán, rusztikus külcsínnel bíró (nem büszkélkedő vagy hivalkodó!) tárgyak – bár első hallásra meglepőnek tűnhet – remekül illeszkednek bármilyen stílusú miliőhöz, hozzáidomulnak a meglévő színekhez, bútorokhoz, dekorációs kellékekhez, ám ha kell, képesek az adott térben uralkodó hangulat megváltoztatására is. Ez a Bloomingville által hirdetett másik nagyon lényeges üzenet: olyan lakáskiegészítőket adni mindannyiunk, bármelyikünk kezébe, amelyekkel játszi könnyedséggel varázsolhatjuk újjá lakókörnyezetünket, akkor is, ha nem sokat konyítunk a dizájnhoz, és csak a szükség szülte, ad-hoc lakberendezői vagyunk rezidenciánknak.



Az idei nyári kollekció különös hangsúlyt helyez a szeretteink társaságában való önfeledt időzés fontosságára: azt sugallja, a derűs évszak évről évre egy megismételhetetlen, egyszeri vakáció atmoszférájával kecsegtet. Érdemes megragadni a koccintástól csilingelő, kacagástól gyöngyöző, a családi anekdoták felidézése vagy a tábortűz melengette pillanatot, mindehhez kényelmes színteret kialakítani kültéri bambuszasztalkákkal, pislákoló lanternákkal, tengerifű szőnyegekkel, ínycsiklandó falatokat rejtő piknikkosárral, puha függőággyal, sőt akár egy jó szolgálatot tévő kerti zuhannyal.



S ha már kijelentettük, hogy gyerekjáték a márka termékeivel hathatósan szépítgetni a bennünket körülvevő tereket, ne feledkezzünk meg a legkisebbekről sem – a Bloomingville mini nevű társbrand pont hozzájuk szól: az ő birodalmukat, parányi, számukra mégis végtelen univerzumukat kívánja mesebelivé tenni, méghozzá úgy, hogy egyszerre legyen praktikus és fantáziadús, kedves és természetes. 



Az állatokat formázó polcok, bájos vonalvezetésű kisbútorok, rendteremtést megkönnyítő tárolók, puha szőnyegek finom árnyalataikkal keltik fel cseperedő használóik kíváncsiságát és figyelmét, mellőzve a harsogó színorgiát, megfelelő vizuális nevelést garantálva.



A Creative Collection fantázianévre keresztelt kollekció minden darabját így jellemezhetjük: autentikus, karakteres, múltidéző, ezért ismerős. A markáns termékek valódi egyéniséget adnak az őket vendégül látó enteriőrnek, jól megférnek az upcycling nevében újragondolt tárgyakkal, maguk pedig újrahasznosított anyagból készülnek.

  

Az ILLUME x Bloomingville illatgyertyákkal és diffúzorokkal kényezteti mindazokat, akik hisznek abban, hogy az orrunkon át is beszippanthatjuk egy otthon valódi esszenciáját, emlékezetünkben tovább őrizve az ott töltött perceket. 

A márka aktívan tesz a környezetvédelemért is: új bútorainak alapanyaga felelős erdőgazdálkodásból származik, textíliái pedig a fenntarthatóság jegyében látnak napvilágot – ahogyan azt nemzetközi tanúsítványok is igazolják.    



A vonzó termékkínálat a MaxCity bevásárlóközpontban az IDdesign repertoárját gazdagítja, s jó hír, hogy a Bloomingville márka jelenléte erősödni fog – hamarosan sok-sok újdonsággal, főként bútorokkal rukkol majd elő az üzlet webshopja.   
    
Hallgassuk és fontoljuk meg a brand szlogenjét: ne féljünk változtatni, hiszen otthonunk folyamatosan formálódik, szépül, követi igényeink, életmódunk és -helyzetünk alakulását, de önmagunk, saját ízlésünk fejlődését is.


 
Képek forrása: iddesign.hu

Vissza
EN