Vissza a lap tetejére

Márka-börze: Zuiver

Kategóriák

2022.02.27.

Márka-börze rovatunkban bemutatjuk a MaxCity üzletei által forgalmazott legizgalmasabb márkák történetét és küldetését. 
 

Zuiver – hollandul annyit tesz: tiszta.

Szerző: Zsuzsics Renáta lakberendező (LOSZ)

A brand nem véletlenül választotta nevéül ezt a látszólag szimpla jelzőt: tiszta, azaz friss, az újdonság erejével ható dizájnt képvisel – mindenkihez, mégsem akárkihez szólva.

Előremutató: hitvallása szerint a holnap formatervezett bútorait és lakáskiegészítőit előlegezi meg a mai enteriőrök megszépítéséhez.



A márka maga sem régi, története mindössze 2011-ig nyúlik vissza, amikor is napvilágot látott egy Amszterdam környéki kis településen. Azóta – alig egy évtized alatt – komoly tekintélyt vívott ki magának a lakberendezésre szakosodott gyártók sorában, termékeit 5 kontinens több mint 80 országában forgalmazzák. A Zuiver Group ma 4 társbrandet tömörít a névadón kívül: a Dutchbone, a Bold Monkey és a Banne mellett létezik egy alaptermékeket forgalmazó kollekció is: a White Label Living.  



A megfizethető árú, de jó adag rafinériával kecsegtető produktumok előállításának volumene immár sokszorosa a kezdetinek (akár 350.000 eladott darab egy év alatt!), a Zuiver mégis hű maradt elveihez: tervezőinek kreativitását az igazán kényelmes otthonok megteremtésének szolgálatába állítja, úttörő anyagok felhasználását célozva nem kevesebbhez érez elhivatottságot, mint az egész világ komfortosabbá tételéhez. 



A letisztult vonalvezetésre, szokatlan, de mégsem extrém formavilágra szomjazó közönség főként ülőbútorokból, kisebb mobíliákból, világítótestekből és szerethető dekortárgyakból álló palettáról válogathat, de különleges szőnyegek, méretesebb asztalok is fel-felbukkannak az igazán ínycsiklandó kínálatban. Finoman záródó rolók, legömbölyített élek, puha, gyakran tűzött kárpitanyagok a szivárvány szinte minden színében, kecses, szoborszerű lerakó- és lámpaasztalkák, poligonális felületkiképzéssel büszkélkedő vázák, lágy ívek közé öntött beton, a kőris- vagy a diófa finom erezete –  ki tudna mindezek hallatán (olvastán) vagy láttán ellenállni?



Mindegyikük a Zuiver dizájnfilozófiájának megfelelő kortárs esztétika jegyében fogant minőségi darab: a funkció és a forma egyaránt hangsúlyt kap, mindennapjainkat a szokatlanság jelentette meglepetés erejével fűszerezi.  





A brand különös gondot fordít a környezetvédelemre, noha jelenleg még nem minősül fenntartható márkának. Caroline van Velze kreatív igazgató szimpatikusan őszinte vallomása szerint a Zuiver az első szerény, de annál fontosabb lépéseket tette meg eleddig a hosszú úton. 2019-ben született meg az első fenntartható termék, az újrahasznosított PET palackokból készült Thirsty fantázianevű szék, majd 2021-ben az ikonikus Albert Kuip székcsalád újult meg – bioplasztikból, idén januárban pedig a 100%-ban óceáni eredetű műanyagból való ülőalkalmatossággal ismerkedhet meg a publikum, melynek fémváza is teljes mértékben újrahasznosítható acél. 



A márka komoly célkitűzése, hogy 2030-ra minimálisra csökkentse az új (tehát nem újrahasznosított) gyártási alapanyagok mennyiségét, így ökológiai lábnyomát is, illetve ezzel párhuzamosan növelje a megújuló matériák alkalmazását. A csomagolástechnológia ugyancsak az ökotudatosság jegyében alakul át.
Az eltökéltség szlogenje ez is lehetne: letisztult dizájn – tiszta óceánok.



A Zuiver földön járását és vásárlóbarát magatartását dicséri a termékeikkel kapcsolatos véleményeknek és visszajelzéseknek szentelt figyelem: az esetlegesen előforduló minőségi hibák orvoslására és megismétlődésük kiküszöbölésére törekszik.   



A márka repertoárjában szereplő gondosan tervezett darabok szinte bármilyen stílusú környezetbe magabiztosan beilleszthetők: a moderntől kezdve a skandinávon át az indusztriális, sőt a glamour vagy a bohém irányzatig. Sokuk a beltéren túl kültéri használatra is alkalmas.



Változatos színeiknek és anyagbeli sokféleségüknek köszönhetően a Zuiver kreációi a legfinnyásabb ínyencek fantáziáját is megmozgatják, s az otthonszépítésre vállalkozók legtanácstalanabbika is garantáltan talál köztük saját és pénztárcájának kedvére valót.

A MaxCity-ben keressük a széles termékskála legjavát a márkát 2018 óta forgalmazó IDdesign bemutatótermében! 



Képek forrása: iddesign.hu

Vissza
EN